Onderbouw | ||
Ik ben Marjon en leerkracht van de onderbouw. Ik werk op woensdag, donderdag en vrijdag.
Ik ben Britt en leerkracht van de onderbouw. Ik werk op maandag en dinsdag. | Je leert door te spelen
De leerlingen leren door te spelen in betekenisvolle thema’s. De leerlingen kunnen spelen in verschillende hoeken. De leerkracht observeert het spel van de leerlingen en creëert spelsituaties die passen bij het betrokkenheidsniveau van de leerlingen, zodat iedere leerling tot optimale groei komt. Hierbij is aandacht voor rekenen, taal en woordenschat. De leerkracht begeleidt het spel, waardoor de spelkwaliteit wordt vergroot. Dit wordt gedaan door een rijke, uitdagende leeromgeving te creëren en het stimuleren van het taalgebruik en de interactie tussen leerlingen. Jonge kinderen hebben veel ruimte en aandacht nodig om te bewegen en zich motorisch te kunnen ontwikkelen. Spel is de basis voor de ontwikkeling van het jonge kind.
| In groep 1-2-3 spelen en leren de leerlingen van en met elkaar. Deze samenstelling vergroot de ontwikkeling van leerlingen en stimuleert de sociale vaardigheden. In groep 1-2 is er veel aandacht voor het vergroten van de zelfstandigheid. De leerlingen in groep 1-2 ontdekken en leren op spelenderwijs. Er worden betekenisvolle activiteiten aangeboden die de leerlingen op speelse wijze voorbereiden op het taal-, reken- en schrijfonderwijs in groep 3. De leerlingen van groep 3 leren door de instructie van de leerkracht en door het geleerde in de praktijk te brengen. De letters en woorden die de leerlingen leren sluiten aan bij het thema in de klas en maakt het voor de leerlingen betekenisvol. De leerlingen leren rekenen met behulp van de methode Semsom, welke inspeelt op bewegend leren en rekenen door te doen.
Vanaf de herfstvakantie schuift groep 3 door naar de middenbouw. |
En dit zijn we aan het doen in groep 1|2|3!
Filter op Berichten Activiteiten Foto's Alles |